Les noves plataformes, els mitjans i les tendències comunicatives centren el debat del Musicom 2022

Les jornades han comptat amb la participació de representants de Catalunya Ràdio, el Diari Ara, Música Global i Halley Records, entre altres

Les noves plataformes, els mitjans i les tendències comunicatives centren el debat del Musicom 2022

Les jornades Musicom, organitzades per Viasona i l’Asssociació Catosfera, han tingut lloc els dies 29 i 30 de novembre i 1 de desembre en línia amb la participació d’artistes, professionals de la comunicació i la producció i periodistes musicals i culturals. L’eix central dels debats han estat les noves maneres de comunicar del sector musical i la importància creixent de les noves plataformes i de les xarxes socials a l’hora de crear i pensar l’estratègia comunicativa.

La primera sessió l’han protagonitzat artistes emergents del panorama musical català: la cantant de Flora, Mariona Batalla; la cantant Gigi Ros i el membre de Lal’Ba, Marc Pacheco; moderats pel comunicador Marc Lesan. Els artistes han parlat de la seva experiència amb la promoció, de la importància de les xarxes socials i de les maneres de fer arribar la música a nous públics. Un dels temes del debat ha estat la ràdio, quins tipus de cançons hi sonen i si s’ha de tenir en compte a l’hora de crear un tema musical: “des de la discogràfica ens adverteixen de si la nostra música és més o menys radiofònica, però, al final, en el meu cas, em donen llibertat total per escollir”, ha explicat Mariona Batalla. La ràdio és una de les maneres de promocionar la música, però, ara, amb l’auge de les xarxes socials, hi ha altres plataformes que també són importants. Tots han reconegut que les xarxes són un bon espai des d’on promocionar-se com a artistes, però no en volen ser esclaus. “Si fes una cançó pensant en si pot o no funcionar a TikTok no em sortiria gens genuí, segur que no funcionaria”, ha reflexionat Gigi Ros. 

El segon dia el debat ha girat entorn de les noves estratègies comunicatives i sobre com les noves plataformes influeixen en l’èxit del producte musical. Hi han participat el tècnic artístic i de premsa de Halley Records, Ramon Montardit; la Digital Manager de Música Global, Núria Ripoll; i la tècnica de premsa i comunicació de Taller de Músics, Maria Fuster; moderats pel comunicador Marc Lesan. Les noves plataformes han centrat el debat. Els ponents han coincidit que ha canviat la manera de promocionar la música i, per tant, les estratègies comunicatives: “el millor que et pot passar avui dia no és aparèixer a la premsa, sinó que hi hagi un curator, algorítmic o real, que agafi el teu tema i te’l posi en una playlist”, ha resumit Maria Fuster. 

L'última taula rodona ha comptat amb la participació del periodista del Diari Ara, Xavier Cervantes; la periodista de Catalunya Ràdio, Marta Vives; i el periodista de Viasona, Joan Bernà; moderats pel comunicador Marc Lesan. Han parlat de quin és el paper actual dels mitjans i, també de com s’adapten a les xarxes socials que, a més, ofereixen noves oportunitats al periodisme. El paper dels periodistes musicals i la manera de percebre la professió està canviant: “Els periodistes no som prescriptors, sinó que ho són els mateixos artistes amb la confiança que generen. I els artistes cada cop ho entenen més això”, ha dit Xavier Cervantes.

Les taules rodones es poden recuperar en línia a través del canal de Youtube de Viasona i de la web oficial de les jornades: 2022.musicom.cat

Ho organitza:

Associació Catosfera
Associació Catosfera
Viasona
Viasona

Amb el suport de:

Generalitat de Catalunaya
Generalitat de Catalunya
AMIC
AMIC

Amb la col·laboració de:

Taller de Músics
Taller de Músics
Acadèmia Catalana de la Música
Acadèmia Catalana de la Música

Membre de:

Cens d'entitats de foment de la llengua catalana
Cens d'entitats de foment de la llengua catalana